Mooie luistercijfers voor Medialaan-zenders

0
Qmusic - Rode Neuzen Dag
© Medialaan/Qmusic

Vrijdag zijn de nieuwe CIM-luistercijfers bekendgemaakt van de periode van 1 september tot en met 31 december 2018. Qmusic haalt 11,4% marktaandeel en Joe 8,2% marktaandeel bij het brede publiek (12+). Met deze nieuwe luistercijfers erbij is het voor de eerste keer mogelijk om terug te blikken op heel 2018.

De cijfers over heel 2018 tonen aan dat Qmusic de meeste Vlamingen bereikte tussen 18 en 54 jaar: bijna 610.000(609.911) elke dag. Bij het algemene publiek (12+) bereikte Qmusic elke dag bijna 824.000  (823.972) Vlamingen en haalde de radiozender een marktaandeel van 12,1%, wat het de tweede grootste zender maakt. Joe blikt terug op een mooi jaar met 8,6% marktaandeel bij 12+.

Qmusic tweede grootste zender

An Caers, directeur radio: “Als we kijken naar heel 2018 heeft Qmusic een mooi parcours neergezet. Niet alleen on air, maar ook online, op events en met Qwistet zien we dat het merk leeft. Dat merken we nu ook aan de massale inschrijvingen voor onze eerste Q-MasQuerade en de Q-Run To You binnen enkele weken in Mechelen. Joe heeft zijn complementaire plaats naast Qmusic gevonden en zit helemaal in de leefwereld van de actieve veertiger. Dat zagen we aan het succes van de Top 2000 afgelopen najaar en het volop claimen van kerst met ons Joe Christmas House.”

Q-MasQuerade en Celebrate The 70’s

Qmusic brengt volgende week op Valentijn, 14 februari, singles samen op de eerste Q-MasQuerade, een gemaskerd bal. Op 23 maart komt de Q-Run You terug in Mechelen. Joe trekt vanaf 18 februari een week voluit de 70’s-kaart met Celebrate the 70’s waarin de dj’s de beste muziek uit de jaren ’70 draaien in de 70’s Top 700.

advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here