Veel mannen zijn niet laaiend enthousiast als ze mee moeten of mogen naar een musical. Het wordt nog altijd afgeschilderd als iets heel vrouwelijk en daar wilde Studio 100 graag verandering in brengen. Zij maakten musical een pak spectaculairder door de rijdende tribunes.
“Het woord ‘musical’ roept bij veel mensen nog altijd een bepaald concept op. Veel mannen gaan eigenlijk het liefst helemaal niet naar een musical kijken omdat ze er om de haverklap gaan zingen, terwijl dat er natuurlijk heel eigen aan is. Dan helpt het dat het een echt spektakel is, om veel mensen over de streep te trekken om te komen”, zegt Gert in Panorama.
Studio 100 wilde de mensen omver blazen en een unieke belevenis te laten voelen, iets wat ze in andere theaters niet zo snel zullen hebben.
“En dat is gelukt. We werken met acht bewegende tribunes, die in een grote ruimte rondrijden tussen acht grote, bewegende videowalls die de decors vormen. Er is ook een levensgrote trein en een overkomend vliegtuig. Dus het is een spektakel geworden. In Vlaanderen hebben wij met de musical 750.000 bezoekers gehad. Voor Vlaamse normen is dat buitenproportioneel. Dat was nog nooit gebeurd. Dus we zijn daar wel in geslaagd.”