#LikeMe is een fictiereeks met een hoog musicalgehalte waarin Nederlandstalige klassiekers in een nieuw jasje worden gegoten. En dat wordt goed gesmaakt door de vele Ketnetters en hun (groot)ouders. De afleveringen op zondag haalden een gemiddeld marktaandeel van maar liefst 78%, de albums van het eerste en tweede seizoen staan op respectievelijk tweede en eerste plaats in de Ultratop. En dat is niet alles.Het tweede seizoen is nog maar net afgelopen, en de cast mag al een Gouden Plaat in ontvangst nemen voor het tweede #LikeMe-album. Die Gouden Plaat-award is gebaseerd op de officiële cijfers van de Ultratop waar het tweede album ondertussen al enkele weken bovenaan de hitlijst staat van ‘best verkochte albums in Vlaanderen’.
Het is niet de eerste keer dat een #LikeMe-album goed scoort in de Ultratop. Het eerste #LikeMe-album behaalde Goud en zelfs Platina. ‘Porselein’, een herwerkt nummer van Yasmine uit het eerste seizoen, haalde maar liefst 1,43 miljoen streams op Spotify.
Gerrit Kerremans, algemeen muziekcoördinator VRT: “#LikeMe is een fenomeen. Dat kunnen we nu wel zonder blozen stellen. Na amper één seizoen haalde de eerste cd Platina. Het album was ook meteen het best verkochte album van 2019. Dat succes na exact één jaar bevestigen met deze Gouden Plaat voor het tweede album is een resultaat waar alle artiesten van dromen. #LikeMe doet dat met fantastische herwerkingen van Vlaamse, Nederlandstalige klassiekers die zo een tweede leven gaan leiden. Het is als het ware een eerbetoon aan de rijke muziekgeschiedenis van Vlaanderen, waar ze ondertussen zelf deel van uitmaken.”