Nog voor de eerste aflevering van Jani Kazaltzis nieuwe datingprogramma Matchmakers komende maandag op VIER in première gaat, kan het verfrissende datingformat van Roses are Blue al op uitzonderlijke internationale interesse rekenen: Electus International heeft zopas de remake-rechten voor de Verenigde Staten gekocht voor het gloednieuwe VIER-programma. Electus vertegenwoordigt Matchmakers meteen ook wereldwijd, en het nieuwe format wordt deze week voorgesteld op MIPTV in Cannes.
Vanaf maandag wordt in Matchmakers op VIER elke week een gedurfd complot gesmeet met de vriendenkring van een single. Samen met de vrienden kiest Jani drie Vlaamse singles uit die perfect bij de single passen en samen zorgen ze ervoor dat de matches elkaar bij toeval ontmoeten. Jani volgt de dates samen met de vrienden vol hoop en spanning live mee achter de schermen. Matchmakers laat singles daten zonder het te weten, tot drie keer toe.
Matchmakers is dit voorjaar op VIER zeven week lang te zien. De feelgood reeks werd geproduceerd door Roses Are Blue, met Bert Hamelinck, Anda Ackx en Mathias Coppens als executive producers. Creative Director van Roses Are Blue, Mathias Coppens: “Matchmakers draait om wat iedereen kent, en waar iedereen van houdt: vriendschap, humor en romantiek. We kijken er naar uit om de wereld te laten kennis maken met ons Vlaamse format.”