#LikeMe is ontzettend populair hier in Vlaanderen. De avonturen van Caro, Vince, Camille en Yemi houden menig kinderen in de ban en laat de jongeren kennismaken met de Vlaamse hits van vroeger. Dat het programma een waar succes is in Vlaanderen, dat heeft ook Frankrijk opgemerkt.
Sinds kort wordt ‘#LikeMe’ uitgezonden op France 4, en de serie wordt ook online aangeboden. Annemie Gulickx, de netmanager van Ketnet is daar bijzonder blij mee. “Sinds enkele jaren zetten we in op de internationale verkoop van Ketnet-series. We hebben wel wat programma’s met internationaal potentieel. ‘Hoodie’ doet het bijvoorbeeld ook goed en verkochten we aan verschillende buitenlandse zenders. Maar over ‘#LikeMe’ waren er in het begin toch wat twijfels. Die serie leek erg lokaal opgevat, met die Nederlandstalige liedjes enzo. Maar anderzijds is de verhaallijn wel internationaal. En in die zin vonden we het zinvol om de reeks aan buitenlandse zenders aan te bieden”, reageert ze in TV Familie.
De serie werd gedubd in het Frans en de Vlaamse en Nederlandse klassiekers kregen een Engelse vertaling. Iets wat leidde tot een mooi resultaat. En met succes! Want ook in Frankrijk doet ‘#LikeMe’ het goed en slaat het aan bij het jonge volk. “We overgoten alles met extra glitter en glamour en dat spreekt internationaal altijd aan. De serie doet niet toevallig denken aan de typische ‘High School’-series.”