Mike Verdrengh blikt in Dag Allemaal terug op zijn carrière nu hij onlangs zijn 75stevierde. Nog steeds volgt de founding father van VTM zijn geesteskind van nabij. “Ik geef af en toe mijn mening en dan doen ze ermee wat ze willen”, onthult Mike Verdrengh in het weekblad.
“Vaak gaat dat over strategische dingen, niet over de inhoud. Zo liet ik de VTM-directie enkele jaren geleden weten dat ze Niels Destadsbader en Olga Leyers in ’t oog moesten houden, en kijk waar zij nu staan”, klinkt het trots bij Mike Verdrengh, die altijd graag met jong talent samenwerkte. Toch was hij niet altijd tevreden over de aanpak van VTM.
“Ze doen het fantastisch als bedrijf, maar over de inhoud was ik een tijdje iets minder tevreden. De zender richtte zich op de commerciële doelgroep tussen 18 en 54, waardoor het oudere publiek – waartoe ik zelf behoor – niet voldoende werd bediend. Het was al reality en sensatie wat de klok sloeg”, klinkt het bij Mike Verdrengh. “Programma’s voor de hele familie werden verwaarloosd.”
Maar ondertussen ziet Mike Verdrengh weer beterschap dankzij programma’s als The Masked Singer, The Voice en Boer Zkt Vrouw.