VTM NIEUWS maakt van de Vlaamse, federale en Europese verkiezingen de verkiezingen van de kijker. Via reportages, debatten en duidingsprogramma’s gaat VTM NIEUWS na wat er echt leeft in Vlaanderen en confronteren de nieuwsmakers deze realiteit met de meningen en de visie van politici.
Het Grote Gelddebat dat VTM NIEUWS op maandag 20 mei lanceert is daar het ultieme voorbeeld van. Via een grootschalige enquête en menselijke cases confronteert VTM NIEUWS politici met de grote geld- en levensvragen van de Vlaming. Maar ook tijdens de debatten op zondag zullen de vragen van de kijkers actief voorgelegd worden aan de politici.
De Stem van Vlaanderen wordt zo de rode draad doorheen alles wat VTM NIEUWS de kijker aanbiedt, zowel op tv, online als op radio. VTM NIEUWS zal in de laatste week voor de verkiezingen heel de dag door op alle platformen aanwezig zijn. Met als primeur een ochtendnieuws dat online op vtmnieuws.be uitgezonden wordt.
Op verkiezingsdag serveert VTM NIEUWS de langste verkiezingsuitzending uit haar geschiedenis en gaat het voor de grootste live operatie ooit. Over heel het land volgen de journalisten de kopstukken van de diverse partijen en sprokkelen ze de eerste reacties. Regiomedewerkers gaan ambitieus achter de eerste resultaten en in de studio voorzien experts de nodige duiding…
“De Vlaming een stem geven in het politieke debat, en niet alleen op verkiezingsdag, is de absolute ambitie van VTM NIEUWS. We vernieuwen hiervoor formats zoals De Ronde van Freek en investeren in een groot Gelddebat. Daarnaast bouwen we op verkiezingsdag verder op de succesformule die we gehanteerd hebben met de lokale verkiezingen. We gaan voor de grootste live operatie ooit die de kijker een unieke inkijk moet geven in hoe politici de verkiezingsdag beleven en waardoor de kijker continu op de hoogte blijft van de nieuwste ontwikkelingen en reacties. En natuurlijk presenteren we de kijkers als eerste de resultaten die door een panel van experts worden geduid en becommentarieerd. Verkiezingsdag moet bij VTM NIEUWS zo een dag lang spannende maar vooral relevante tv opleveren.” aldus, An Goovaerts en Nicholas Lataire, hoofdredacteurs van het VTM NIEUWS.